zondag 15 januari 2017

Z(onder)U(itzondering)M(ijn)B(este)A(ctie).

https://www.facebook.com/pg/moonsdancestudio/Sinds jaren.
Starten met dansen en snel door naar Zumba!
Mijn grenzeloze bron van energie, plezier, ontwikkeling en groei.
Hoe kom je erop om als 50+er ?
Daar gaat een klein verhaaltje aan vooraf...
Jarenlang was in het verenigingsleven actief..van vrijwilliger tot bestuurslid/voorzitter.
Ouders worden ouder en behoeven zorg. Dus jarenlang met liefde en overgave voor mijn beide ouders mogen zorgen.
En dan....komt er ineens een moment dat je een stapje terug doet en kritisch naar jezelf kijkt. Oke, ik had nog een rouwproces te gaan. En mijn dagelijks leven met gezin incl.. hond draaide ook gewoon door. Toch miste ik iets.. Dat moment voor mezelf. hm...Lastig uit te leggen.
Afijn ik kreeg een helder moment en wist...ik heb een sport nodig!
Cody onze herder werd ook ouder en ik had eerder al besloten na zijn overlijden geen hond meer in mijn dagelijks leven te willen. Het werd tijd voor TT.
Dus ik heb de stoute sportschoenen aangetrokken en ben naar de sportschool getogen..eerst fitness geprobeerd. Dat was voor mij geen succes. Ik werd op "bewegen met muziek" attent gemaakt en dat was al een heel stuk meer in de richting van mijn smaak en voorkeur. De docente werd jammer genoeg ziek en de inval bleek een dansdocente te zijn van Latin en Zumba. We begonnen met de basis van Salsa en ik was verkocht. Mijn benen begonnen zich weer van alles te herinneren en ik werd elke les een beetje blijer!
Overgestapt naar de "Start to Dance" les en niet lang daarna weer verder..en heb ik de eerste stapjes gemaakt in mijn allereerste Zumba les. Ik dacht echt dat ik daar al te oud en de stijf voor was maar niets bleek minder waar. In de jaren die volgden namen mijn sporturen toe tot ik inclusief een eigen basis dansles mijn week gevuld zag met 7 dans/sporturen en elk uur popelend om te beginnen!
Ik ben dus een echte "autodidact" Na een basis te hebben geleerd van de docente ben ik verder gaan zoeken op het WorldWideWeb en kwam technieken en combinaties tegen die ik perse ook wilde leren uitvoeren. In eerste instantie reikte mijn ambitie verder dan mijn bescheiden schoenmaatje 37 maar volharding en blijven herhaling loont!
Ik ben nog lang niet uit gedanst en zeker niet uitgeleerd.
Mijn route door Dance/Zumba land is gevarieerd en nog lang niet voltooid. Via de 1ste sportschool naar het dansbureau en vandaar door naar de Viergang. Ook 2 jaar lang Zumba les gehad in Nootdorp en daar door omstandigheden gestopt. Ik weet inmiddels dat niets toeval is. Waar 1 deur zich sluit zal een andere deur open gaan en inderdaad.
De Viergang is nog steeds mijn eerste danshalte waar ik elke week 3 uur Zumba les heb bij en van Patricia Gonzalez, een pure Spaanse Zumba explosie.
Bij verhindering val ik met veel plezier voor haar in........en....
in februari start ik mijn oude liefde weer op.
Moon s Dance Studio gevestigd te Zoetermeer is nieuw met een breed aanbod aan dansvorm/technieken, uitdagend en gastvrij. Daar ga ik vanaf februari 2017 starten met een basis dansles voor iedereen met een jaartje meer, een maatje meer of  dames die eigenlijk niet eerder die stap durfden te maken en dachten het niet te kunnen leren.

http://www.moonsdancestudio.com/
https://www.facebook.com/moonsdancestudio/?fref=ts

Mijn doel is;
Iedereen die wil een fijne basis aan te leren. Mijn liefde voor dansen, Latin.Zumba delen!
Houding verbeteren, spier ontspanning en van de lounge bank af om na verloop van tijd door te kunnen stromen naar 1 van de reguliere lesuren!
Zelf pak ik van tijd tot tijd graag een masterclass/workshop of ander dance event mee voor de broodnodige groei en ontwikkeling en bijscholing. Ook een oudere dans fan is nooit te oud om meer te leren, toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten