dinsdag 24 januari 2017

Vooruit en gaan

Zo nu en gebeurt het wel weer
Van tijd tot tijd sta ik even stil
Serieus naar mezelf durven kijken
De spiegel van mijn ziel kan beslagen zijn

Ben ik dit keer wel veranderd
Of tegen wil en dank mezelf gebleven
Voldoe ik niet meer aan een verwachting
Of ga ik juist mijn eigen pad

Ik ben niet altijd lief en aardig,
Soms ben ik bot of veel te eerlijk
Liever zoek ik nog de confrontatie
en accepteer de
consequentie

Ik leef met de mening
van mijn persoonlijke beleving.
Neem mij dus niet in de maling
Geen geintjes achteraf

Altijd bereid tot een goed gesprek
En kies ik, dan ook onherroepelijk
Ik schrijf mijn eigen epiloog
En sluit geruisloos het ene boek

Ook andersom heb ik leren accepteren
Afscheid nemen doe je zo nu en dan
van mensen die je lief waren
Hun taak zit erop, hun werk is gedaan
Ze zeggen gedag en treden terug
naar hun eigen kern waar zij willen zijn.

Ook ik kies voor mijn eigen leven
Kies de controle en mijn regie.
Dus sluit ik af en zeg met respect,
Adieu, het was mooi en het ga je goed.
En ga mijn eigen gekozen weg
.............

Omdat ik daar elke dag opnieuw
voor kiezen mag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten