donderdag 30 maart 2017

Versterken

Ik roep het wel vaker als het tijdens een gesprek boven komt.
Waarom is het voor veel mensen zo moeilijk om talent/kwaliteit of capaciteit van de ander te erkennen, te respecteren en gewoon mooi te vinden.
Waarom zoveel negatieve energie steken in negatieve feedback, argwaan en jaloezie.
Waarom mag men niet gewoon voorkeur hebben zonder 'de ander' te kort te doen.
Waarom durven veel mensen niet bij hun mening te blijven of van mening te veranderen omdat ze bang zijn dat 'men' ze niet aardig meer vind.
Waarom niet gewoon zien dat iedereen uniek is ongeacht of jij of ik dat nou leuk en/of fijn vinden.
Waarom niet gewoon beseffen dat je niet door iedereen even aardig gevonden kan worden, gewoon omdat iedereen anders is
Waarom niet gewoon accepteren dat de wereld geen uniforme jas draagt
Waarom kunnen we het niet gewoon eens zijn met elkaar dat we het over sommige dingen gewoon nooit eens zullen worden.
Waarom niet gewoon accepteren dat iedereen het recht heeft om te kiezen welk pad gegaan wordt.
Waarom niet proberen er met elkaar een iets betere wereld van te maken door jaloezie, afgunst en negativiteit geen ruimte meer te geven te kunnen groeien en bloeien in zure grond!

Zullen we al die kwaliteiten en talenten gaan gebruiken om elkaar en onszelf te versterken en zo te blijven groeien en ontwikkelen zonder zo nodig beter te moeten of willen zijn dan de ander.......

Ik vind niet iedereen even leuk.
Ik vind niet iedereen even goed of aardig.
Ik vind dat verder ook geen enkel probleem
Ik ben het lang niet altijd en overal mee eens
Ik kies zelf hoe mijn dagen en leven gevuld worden
Ik kies zelf voor mijn vrienden, bekenden en medemens.
Ik heb een eigen mening of visie over veel onderwerpen
Ik vind het geen probleem als je het niet met mij eens bent
Ik kies zelf voor een positief leven.
Ik kies zelf voor mijn vrienden,
Alle andere mensen die in mijn leven komen mogen kiezen
of ze hier willen blijven of verder gaan.


Ik kies ervoor om mijn gedachten/mijmeringen/hersenspinsels te verpakken in tekst en te plaatsen in CasaTT 😊


Geen opmerkingen:

Een reactie posten