dinsdag 14 maart 2017

inhaalslag

Met recht als ik zie hoelang ik mijn Blogspace niet heb benut.
Mijn hemel 31 januari?
Nou, 2017 is echt mijn renovatie jaar aan het worden..hoe dan??

Na 31 januari ben ik heerlijk en op mijn eigen manier bezig en in de weer geweest met dat wat MIJ bezig houd, boeit en mijn belangstelling heeft.
Wat hield en houd mij zoal bezig?
Uhm..wat te denken van chiropraxie, jaja we zitten nog steeds volop in de correctie molen :-)
Kijk een lichte vergroeiing (Scoliose) en wat slijtage laag in de rug kan niet worden verholpen maar de klachten zijn dus wel verdwenen. Ik heb jaren niet meer zo makkelijk naar links en rechts achter kunnen kijken en die verdraaide (letterlijk) plek tussen de schouderbladen voel ik ook niet meer.
De heupen swingen er weer vrolijk op los.
Oh en wat te denken van de implantaten..zucht...Ben je er normaal en redelijkerwijs een half jaartje zoet mee, nou mijn kunstwortels en aangepast eethoekje duurt dus iets langer...Net geen jaar! IK heb gewoon vette pech. Afspraken die kwamen te vervallen en waar ik geen invloed op had.
Die wortels zitten overigens prima. Alleen de soft inline base (extra onder vloertje in de oude prothese om de dopjes ruimte te geven) slijt waar je bij staat en zit. Ik ben inmiddels alweer aan vloertje nr..4 begonnen. Maaarrrr...ratatataaaaa als het goed is start de laatste fase in de 3de week van maart weer op...*knock on wood*  zekerheid voor alles zeg ik maar.
Het afvallen en verlagen van bloeddruk, cholesterol en Suiker niveau verloopt wel helemaal naar wens. 7.5 kg minder en een mooie bloeddruk van 140/90. In april mag ik alle waarden weer laten meten en als alles nog een fractie is gezakt hoop ik 1 bloeddrukverlagend pilletje links te mogen laten liggen. Hoe minder zooi hoe fijner. Ik ga rustig door met mijn nieuwe manier van omgaan met voeding. Ten eerste heb ik er baat bij...ik val af..en soms ook even niet grinnik. Maar het bevalt gewoon prima! En dat terwijl ik nog zoveel kan experimenteren en kan kokkerellen.
Stel dat ik inderdaad eind van dit jaar nog 5 kg. lichter ben geworden, dus 12.5 kg in totaal ben afgevallen dan ben ik dik o nee...stevig en tevreden ☝😁 met een beeldschoon cholesterol en suiker niveau. Tot mijn eigen verrassing ben ik dus geen cent extra kwijt met het nieuwe eten ondanks een aantal duurdere producten. Er zijn zoveel voor mij minder positieve producten de deur uit dat dit meer dan voldoende compenseert.
Oke, er blijft 1 kostenpost over. Mijn kleding die toch al wijd is en valt begint nu wel extreem te slobberen. Toch ga ik niet snel tussendoor shoppen..hoe leuk dat ook is. Ik wacht nog een paar maandjes en ga ik juni of zo "shoplos";)
Ehm....verder nog ontwikkelingen???
O ja! De knie speelde weer eens op en mijn schouder besloot ook een rondje mee te klieren.
Voor de knie ga ik een fotootje laten schieten en hopelijk komt daar een tijdelijk euvel uit, op zijn 'slechtst' blijkt het lichte slijtage te zijn en dat betekend dan weer dat TT echt het fietsen weer serieus zal gaan oppakken..onder licht protest.
De schouder is door de Fysio keurig rood in de tape geplakt, ondersteunend en corrigerend en aanstaande vrijdag wordt ik verder behandeld..

Daarnaast ben ik wekelijks en soms dagelijks in de weer met pen en papier en laptop voor Moon's Dance Studio omdat ik dat erg leuk vind om te doen..
De laatste weken heb ik allerlei nieuwe en erg leuke mensen leren kennen of beter leren kennen die net als ik veel met dansen in de weer zijn.
Lesuren mee dansen en soms invallen, les geven , geweldige events, heerlijke workshops,  super Masterclasses..genoeg te doen en te beleven in dansend Nederland ;-)

Ik ben ongetwijfeld nog wel 1 en ander vergeten maar ach...dat komt een volgend keer weer!


Fijne lentedag lieve Blog vrienden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten