vrijdag 30 december 2016

Hatsjoe


En ja hoor. Nadat Rob de vrijdag voor Kerst samen met zijn virus thuis kwam en hoestend en proestend de kerstdagen mee vierde besloot het tweede kerstdag sávonds op mijn persoontje te landen.
Dan denk je nog even...ach..zal wel bij een simpele verkoudheid blijven. Rob knapte uiteindelijk ook weer heel snel op...toch?
Maar nee hoor..de neusspray's keeltabletten, tissues, menthol druppels en koortswerende ongein konden weer aan de bak. Stembanden, spieren, knieén, ogen, keel en benen..1 voor 1 in staking of in een schier oneindige nies en hoestsessie. En met mij nog een paar honderduizend lotgenoten per dag erbij.
Naar de huisarts? Nou nee, waarom. Het was snel duidelijk. Een griepie!
Binnen blijven voor zover mogelijk, Warm blijven maar wel ventileren, rust nemen en balen!
1 Zumba inval lesuur wat ik moest cancelen, oeff dat deed ook zeer.
En vannacht..nadat ik eerst 4 x mijn bed uit ben geweest omdat manlief besloot zijn jaarwisseling alvast luid en duidelijk aan te kondigen landde vriendinnetje gezondheid gelukkig weer op mijn kussen.
De koorts is verdwenen, de blubber uit mijn benen, de stembanden doen weer een bescheiden poging en de neus..nou ja die blijft nog wel even rood gekleurd.
De maand december is bijna voorbij.
Oud&nieuw wordt vertikaal doorgebracht!
Beterschap gewenst voor al die mensen die door de griep zijn geveld! En een gezond nieuwjaar!


De eerste donderslagen klinken intussen door de straat en de poort. Joepie!
Ik ga boodschappen doen doei!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten