woensdag 7 december 2016

December

Wat heb ik met de maand december?
Best wel veel als ik er goed over nadenk. Vermoedelijk velen met mij.

Het overlijden (15/12) en de uitvaart (20/12) van mijn vader (2004) is het eerste wat in mijn geheugen ligt verankerd.  Eigenlijk helemaal niet fijn maar ik merk ook dat ik steeds vaker in alle rust en met een glimlach kan terugdenken aan zijn leven, wat ik heb geleerd van hem en aan de laatste maanden van zijn leven. O ja, missen zal ik hem blijven doen de rest van mijn hopelijk lange leven.
December betekend voor mij ook altijd terugdenken aan een bijna voorbij jaar. Ik schrijf hierover ook altijd iets op Facebook. Gewoon omdat ik dat zelf wil
.
December betekend ook afspreken hoe en waar we de feestdagen zullen doorbrengen. Nee, geen gedoe verder maar gewoon lekker relaxed.
December betekend dit keer ook beseffen dat mijn leven in bepaalde opzichten is veranderd en dat ik er zelf veel aan kan doen om condities en voorwaarden optimaal te maken in het komende jaar.
Ik denk dan vooral aan gezondheid en mijn sportieve leven.
Natuurlijk denk ik in december ook aan onze dochter en onze "nieuwe" schoonzoon ;-) en hoop ik dat het nieuwe jaar heel veel moois voor beiden in petto heeft.

En dan zijn er ook altijd wel weer besluiten genomen en wegen bewandeld waar ik met een goed gevoel aan terug kan denken,
Lessen leren, levenservaring bijstellen, vrienden bij wie het altijd goed toeven is. Nieuwe mensen leren kennen die een glimlach op mijn gezicht oproepen. Soms ook mensen loslaten omdat het niet anders kan. Zolang ik volledig achter mijn keuzes kan staan is het goed.
Ik blijf mezelf trouw, incl. alle beperkingen en minder prettige eigenschappen ;-)
Ik ben trots,onafhankelijk en best eigenwijs en ik kom zelden op een besluit terug, ik ben een idealist en een optimist maar ook een analist en een denker. O ja... fanatiek tot op het bot als ik ergens voor ga grinnik, maar oook trouw, loyaal en eerlijk.
Ik ben absoluut een mensenmens. Ik vind het fijn en belangrijk om de mensen in mijn leven te mogen helpen of ondersteunen, er gewoon voor ze te zijn als het nodig is, maar ik kan ook mensen los/vrij en achter laten als dat echt nodig is.
Ik ben door schade en schande (lees= levenservaring) zuinig op mijn gevoel van eigenwaarde en zelfrespect geworden.
Dus reden genoeg om in december het 1 en ander aan waarden en normen weer eens op een rijtje te zetten of bij te stellen indien en waar nodig.

Ik doe niet aan goede voornemens.
Ik hoop in 2017 gewoon weer op mijn manier verder te mogen ontwikkelen, te leren en te genieten van mijn leven en van de mensen in mijn leven.
Ik hoop weer veel positieve energie te geven en te mogen ontvangen.
En mijn kleine maar ozo fijne plekje op deze aardbol goed te houden.

Dag lieve mensen, tot ziens!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten