dinsdag 20 juni 2017

Reflectie momentje.


Bijna 8 jaar geleden, nadat ik bewust 1 jaar de tijd had genomen om te verwerken en te rouwen kwam ik in aanraking met sportief bewegen op muziek. Al heel snel ontdekte ik dat Latin muziek bij mij binnenkwam zonder dat ik de taal beheerste (nu nog niet hoor maar ik snap het iets beterπŸ˜ƒ) spontaan kippenvel krijgen of ontroerd raken door muziek en/of zang en ook nog leren bewegen op het ritme..dat was het voor mij. En dan ga je leren. Leren van anderen en ook van en over jezelf. Zumba kwam in beeld Heerlijk! Als en zolang ik maar kon dansen πŸ˜ƒ. Soms wel 7 uur per week. Diverse instructeurs bezocht bij diverse scholen en studio's. Stuk voor stuk leerzaam. Veel geleerd, ook teleurstellingen moeten incasseren en accepteren. Los moeten laten en door moeten gaan op mijn eigen manier en weg, veel ook over mezelf geleerd. De wens om een diploma te halen werd steeds duidelijker. Maar ja. Bij wie hoe en waar. Kan ik het wel. Lukt dat wel want ook ik kan de klok niet terugdraaien al roeptoeter ik tegenwoordig dat mijn 3de jeugd is begonnen πŸ˜‚. Gesteund door man en dochter, vrienden en meer die snapten wat ik voel en wil, besloot ik dat 2017 het jaar van TT moest worden. In meerdere opzichten zoals mijn "trouwe volgers" weten πŸ˜
Ruggetje, knie, schouders en gebitje gingen in de renovatie en dan dient het moment zich aan. Salsation waar ik al van heb mogen proeven via masterclass en workshops (zoals ik ook regelmatig en met plezier die van Zumba bezoek) organiseert een instructeur training weekend zoals dat ook door Zumba wordt gedaan. Condities en voorwaarden spreken mij aan. Ik haal diep adem en schrijf mij In! 
Het gaat nu echt gebeuren...jee πŸ™„
En voor je het weet heb je 2 lange en intensieve dagen achter de rug. Heb ik samen met een mooie groep mensen gedaan wat we allemaal op onze eigen manier en met persoonlijke motivatie wilden doen en behalen. Een bewijs van competentie. Een rijbewijs πŸ˜‰ waarmee we nu verder aan de slag mogen, wederom op eigen wijze en weg. 
En dan sta ik rustig te wachten en bij te komen met mijn flesje water en ik kijk om mij heen..het is net een film met een mooi open einde......
Therese! Crisis πŸ€€ ik wordt wakker en loop naar SMT Sheldon Christiaan toe. Iemand die ik heel hoog acht en van wie ik veel heb mogen leren en niet alleen gedurende dit weekend. 
Tsjaaaa...sta je dan...en ik breek.
Heb ik dan toch onderschat wat dit voor mij betekend? Yep absoluut!!!! Want dit certificaat betekend alles voor mij! Ik kan het, ik wil het en ik doe Het! 
Openminded dansen met mijn hart. Mezelf verder verbeteren omdat ik dat dolgraag wil. 
 Laten zien dat dansen met je hart....een passie hebben....delen wat je voelt....plezier maken.... niet aan leeftijd is gebonden.
Ik kreeg van Renate Nijland die loeihard heeft gewerkt de laatste tijd, om dit weekend en meer te realiseren een paar "aardige"πŸ˜‰ kiekjes 
En misschien vertellen die nog wel beter het verhaal wat ik wil delen met jullie.
Dat verhaal heet...doe je eigen ding kies je eigen weg. Maar doe het vooral omdat het goed voelt en doe het met je

Geen opmerkingen:

Een reactie posten