vrijdag 1 december 2017

Wat een jaar

Eind 2016 kondigde ik vrolijk aan dat 2017 het jaar van de make over - renovatie zou worden, niet beseffend dat dit een redelijk understatement zou blijken....
Allereerst was er mijn Suikervrije Chalenge die prima verliep en uiteindelijk een mooi saldo heeft opgeleverd van een verlaagde suikerwaarde, de bloeddruk die (met behulp van eerst 2 en nu 1 pilletje) perfect is gezakt. Cholesterol is wat gezakt maar vermoedelijk maakt mijn lichaam mede als gevolg van de leeftijd/overgang iets teveel zelf aan. Kwestie van blijven opletten. En dan mijn gewicht...in totaal 11 kg  en 2 ons minder mee te nemen tegenwoordig. Wegen doe ik nu eigenlijk niet eens meer) Mijn nieuwe voedingspatroon voelt nog steeds erg prettig. En ik weet dat het mijn gezondheid ten goede komt dus geen witte of grijze haar op mijn hoofd die er aan denkt om dit op te geven. Helaas wel een onvoorziene kostenpost als gevolg...Mijn kleding zakte letterlijk van de schouders...shoppen dus! Errug...
Gezondheid...was ook een "dingetje dit jaar. Soms vergeet ik dat ik niet piep meer ben...en gaat mijn enthousiasme met mij aan de haal met als gevolg blessure leed. Heel dom natuurlijk want ik had het makkelijk kunnen voorkomen. Luisteren naar de signalen die je lichaam je geeft..dus niet alleen van "boven"  maar ook heel voelbaar van binnen grinnik. Gaat het met de schouders en de ruggenwervel super verknal ik mijn kuit terwijl de linkerknie ook niet meer Joppietoppie blijkt te zijn. Ik heb er een zware kluif aan gehad maar met wijsheid en geduld gaat het weer prima! Chiropraxie en fysio zijn nu als apk bezoek verpakt ...beter voorkomen dan mank..ja toch!
En dan de make over binnenshuis! De bovenverdieping was natuurlijk al keurig voor elkaar. Voor beneden hebben we lang nagedacht, aangepast, nog eens nagedacht, opgemeten en vervolgens knopen doorgehakt wat heeft geresulteerd in een heerlijke sfeer, frisse kleuren, en vooral meer licht en rust in huis. Mijn idee was om ons huis ook letterlijk lichter te maken qua gewicht, dus de inboedel is aan aan kritische blik onderworpen en gaandeweg dit jaar kwam de winkel van Terre Des Hommes steeds voller te staan. Hebben we de containers van het Leger des Heils ook flink gevuld en tot slot kreeg het grof vuil station ook nog het nodige aan meuk en andere zooi.
Mooi op tijd klaar dus want.....dochter Bonnie was met haar partner intussen ook driftig op zoek naar andere woonruimte. Meer passend bij de tijdgeest en hun idee en gevoel van ideaal wonen. Monster is het geworden, wonen aan zee en hun passie binnen handbereik of de fiets..
Ook dat is gelukt en de volgende make over kondigde zich aan. Niet heftig maar wel even flink doorstomen met elkaar. Vandaag 01-12-2017 trekken ze de deur in Den Haag voor het laatst achter zich dicht, worden sleutels terug gegeven en wordt de blik gericht op zand, zee en vandaag zelfs ook zon.
En de laatste make over van dit jaar is ook weer in CasaTT..kerstperikelen zoals de bouw van een klein kerstdorpje.
Op dansgebied is er ook van alles gebeurt, in 1 jaar 2 x een instructeurs weekend gedaan niet omdat het moest maar omdat ik het zo verdomde lekker vind om te doen! Tussen de weekends in diverse workshops meegepakt en een paar Zumba events bezocht. Ja ik heb definitief gekozen voor SALSATION als nr.1 programma maar Zumba is ook iets waar ik nog steeds veel plezier mee heb. Prima te doen hoor 2 verschillende dans programma's naast elkaar. The best of both worlds voor TT. <3
Vrienden...nieuwe gevonden, sommige ook weer kwijt door..ja door wat? gewoon het leven, de keuzes die je maakt, de weg die je gaat. that's life to.
Gezin, we hebben er een kind bij zoals ik van mijn moedertje heb geleerd. Gezellig!
Contact met familie is er vrijwel niet meer, veel zijn overleden, en behalve met 2 nichtjes en 1 vers spontaan ontdekte "tante" ;-) vind ik het wel goed zo.
Sociale contacten genoeg verder.

Lieve mensen, dank dat jullie in mijn leven zijn gekomen en gebleven (tot nu toe :-)) voor sommige geldt...bedankt dat jullie weer zijn vertrokken LOL
Het leven is wat mij betreft te mooi om te treuren over wat niet meer is en wat we soms moeten loslaten.
Ik wens jullie allemaal een heerlijke Decembermaand toe, beleef zoals je dat zelf wilt.
Doe wat goed voelt en laat los wat verstikt en knelt.
Laten we met elkaar proberen om dit kleine stukje wereld een beetje mooier te maken door elke dag te beseffen wat we hebben...
Leven, gezondheid, partner, gezin, familie, vrienden.
Herinneringen, beleving, ervaring, energie en liefde.
De zon schijnt nog steeds voor iedereen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten